Ferrari patentuje nowy silnik V12 z pistonami o owalnym kształcie

Ferrari opracowuje silnik V12 z owalnymi tłokami. Nowe rozwiązania konstrukcyjne mogą zrewolucjonizować motoryzację.

Ferrari, znana włoska marka sportowych samochodów, złożyła wniosek o patent na innowacyjny silnik V12, który wykorzystuje owalne tłoki. Ten pomysł to nie tylko krok w stronę nowoczesności, ale również sposób na zmniejszenie wymiarów silnika, co może przynieść wiele korzyści w projektowaniu pojazdów.

Przełom w konstrukcji silnika

Tradycyjnie tłoki w silnikach mają cylindryczny kształt, co wpływa na ich rozmiar oraz układ wewnętrzny. W swoim patencie Ferrari zaznacza, że owalne tłoki będą mogły lepiej się ze sobą komponować, co pozwoli na redukcję przestrzeni zajmowanej przez silnik. Takie podejście może przyczynić się do stworzenia mniejszych i bardziej kompaktowych silników V12, co w przypadku Ferrari oznacza potencjalne zmniejszenie masy oraz zwiększenie efektywności pojazdów.

Historię owalnych tłoków w motoryzacji

Choć pomysł owalnych tłoków nie jest nowy – firma Honda eksperymentowała z tym rozwiązaniem w latach 70. XX wieku podczas prac nad silnikiem NR500 – to jednak problemy z produkcją owalnych części były duże. Dzięki postępowi technologicznemu, zwłaszcza w dziedzinie druku 3D, Ferrari może mieć większe szanse na realizację tego projektu. Możliwość łatwiejszej produkcji owalnych tłoków przez drukarki 3D stwarza nową jakość w procesie wytwarzania silników.

Możliwe wyjątkowe osiągi V12

Oczywiście, pomysły te mają swoje korzyści. Silniki V12 są znane ze swojej mocy oraz wyrazistego brzmienia, a zastosowanie owalnych tłoków mogłoby zaowocować unikalnym doświadczeniem dźwiękowym oraz osiągami. Wyobraźnia entuzjastów motoryzacji od razu podpowiada, jak mogłoby brzmieć kompaktowe V12 o nowym kształcie tłoków – z pewnością byłoby to niezwykle ekscytujące.

Ferrari, jako innowacyjny producent, podejmuje kroki, które mogą ustawić nowe standardy w branży motoryzacyjnej. Czy nowa koncepcja owalnych tłoków znajdzie zastosowanie w przyszłych modelach? Odpowiedzi na to pytanie przyniesie czas, jednak już teraz widać, że prace nad nowymi technologiami nie ustają.

Źródło: https://www.topgear.com/car-news/tech/ferrari-has-filed-a-patent-a-new-v12-engine-oval-shaped-pistons

Inne popularne: