Denza, luksusowa marka Grupy BYD, zyskała nowe oblicze na europejskim rynku podczas tegorocznego Milan Design Week, prezentując dwa nowe modele, które mogą zrewolucjonizować segment motoryzacyjny.
Marka Denza, stworzona w 2010 roku z inicjatywy BYD Auto i Daimlera, w tym roku obchodzi swoje 15-lecie. Choć przez pierwsze lata działalności opierała się na niekonwencjonalnym modelu 500, dzisiaj, po przejęciu pełnej kontroli przez chiński koncern, skupia się na produkcji innowacyjnych i technologicznie zaawansowanych aut. W Mediolanie zaprezentowano dwa modele, które mają szansę zdobyć uznanie w Europie: Z9 GT oraz D9.
Pojazdy, które zachwycają designem
Europejski debiut Denzy w Mediolanie nie jest przypadkowy. Chińska marka podkreśla, że łączy w sobie europejskie wzornictwo, nowoczesne technologie oraz wyszukane materiały. Z9 GT to sportowy model, który nawiązuje do stylistyki Porsche Panamery, ale zaskakuje także swoimi osiągami. Wersja w pełni elektryczna z trzema silnikami generuje około 1000 KM, a przyspieszenie do „setki” zajmuje jedynie 3 sekundy. Dla tych, którzy preferują hybrydy, dostępna będzie także mocna wersja plug-in z 2-litrowym silnikiem benzynowym.
Drugi model, D9, reprezentuje luksusowy segment aut typu van, mogący pomieścić do 7 osób. Twórcy Denzy mają nadzieję, że Europejczycy zaczną doceniać funkcjonalność vanów i MPV, co może sprawić, że D9 stanie się realną konkurencją dla znanych marek, takich jak Mercedes Klasy V czy Volkswagen Multivan.
Technologia i innowacje
W ciągu ostatnich kilku lat Denza przeszła znaczącą transformację. Obecnie za projektowanie i rozwój tych nowoczesnych samochodów odpowiada zespół 120 tys. inżynierów z działu badań w BYD. W niemieckim zespole inżynierów, którym kieruje Wolfgang Egger, stawia się na kreatywność oraz harmonijny wygląd pojazdów. Nowe modele Denzy mają zaspokoić potrzeby współczesnych kierowców, poszukujących zarówno elegancji, jak i wydajności.
Nazwa Denza, pochodząca od angielskich słów takich jak diversity (różnorodność), elegance, novelty (nowatorskość), zenith (szczyt) i aspirational (aspiracyjność), doskonale oddaje misję marki. Denza stawia na innowacje oraz nowe rozwiązania, co przyciąga uwagę potencjalnych klientów z całej Europy.
Choć Denza jest stosunkowo młodą marką, jej ambicje oraz nowoczesne podejście do designu i technologii mogą przyciągnąć wielu entuzjastów motoryzacji. Czas pokaże, na jakie uznanie w Europie zasłuży sobie w obliczu konkurencji, ale jedno jest pewne – Denza zamierza zostawić trwały ślad w światowej motoryzacji.