Nowa Dacia Bigster zaskakuje nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim ceną, która sprawia, że przyciąga uwagę potencjalnych nabywców w Polsce. W momencie premiery modelu, ceny Dacii Bigster wzbudziły dużą sensację, a wiele osób z niedowierzaniem przyjęło informacje o tak konkurencyjnych ofertach. Rumuńska marka, znana ze swojego podejścia do dostarczania przystępnych modeli, po raz kolejny udowadnia, że potrafi zaskoczyć rynek.
W polskim cenniku Dacii Bigster możemy zauważyć, że ceny zaczynają się poniżej 100 tys. zł. Podstawowa wersja SUV-a segmentu C z 140-konnym silnikiem benzynowym można nabyć za 99 900 zł. W tej cenie klient otrzymuje nie tylko mocny silnik, ale również dodatki, takie jak klimatyzacja, kamera cofania oraz dwa wyświetlacze – cyfrowe zegary i ekran multimediów. Tak atrakcyjne ceny sprawiają, że Dacia Bigster staje się realną konkurencją nawet dla kuszących modeli z Chin.
Bigster, oparty na bestsellerowym modelu Duster, został wydłużony, aby zmieścić się w kategorii kompaktowych SUV-ów. Mimo tego podstawowe zmiany to nie tylko nowe wymiary i pojemniejszy bagażnik. Rumuńska marka wprowadziła na rynek nowe, mocniejsze silniki oraz wyposażenie, które do tej pory nie było dostępne w ich katalogach. W ofercie znajdziemy cztery różne jednostki napędowe, w tym silniki zasilane gazem oraz wzmocnioną wersję hybrydową o mocy 155 KM.
Surprising jest również niska cena wyjściowa Bigstera, która jest o wiele niższa niż wcześniej zapowiadane 25 000 euro, co było równoznaczne z około 107 tys. zł. Brak promocji w początkowej fazie sprzedaży tylko potwierdza, że Dacia jest pewna swojego produktu. Marka planuje, że Bigster będzie notować lepsze wyniki sprzedaży niż Duster, a niewielka dopłata za większego SUV-a zapewne przyciągnie nowych klientów.
Podstawowa wersja Dacii Bigster, nazwana Essential, już od samego początku ma do zaoferowania zaskakująco bogate wyposażenie. Klient może liczyć na wysoką jakość w przystępnej cenie, a dodatkowo w wersji Expression można znaleźć takie elementy jak 2-strefowa automatyczna klimatyzacja, automatyczne wycieraczki, czy też nowoczesne lusterka elektryczne. Z kolei najwyższe wersje Extreme oraz Journey oferują prawdziwe luksusy, takie jak panoramiczny dach czy bezkluczykowy dostęp.
Co więcej, nawet najdroższa 155-konna hybryda w topowych wersjach nie przekraczają oceny cenowej chińskich SUV-ów. Z uwagi na przewidywaną niską utratę wartości, oszczędną eksploatację i dobre warunki gwarancyjne, Dacia Bigster ma wszelkie szanse, aby zdobyć uznanie europejskich klientów oraz zyskać przewagę nad konkurencją.
Podsumowując, Dacia Bigster zdaje się być dowodem na to, że warto inwestować w sprawdzone i solidnie wycenione oferty, co w obliczu rosnącej konkurencji może stać się inspiracją dla innych europejskich producentów, by lepiej dopasować swoje cenniki do potrzeb klientów.