Chińskie marki Aion i Hyptec w Polsce. Nowy model porównywany do Tesli

Wejście marki GAC na polski rynek motoryzacyjny zapowiada się obiecująco dzięki doświadczeniu Jameel Motors, które przez 70 lat działa w branży transportowej. Firma, obecna w 11 krajach, podpisała umowę o imporcie i dystrybucji z chińskim producentem GAC. Nie powinno to dziwić, biorąc pod uwagę, że Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków motoryzacyjnych w Europie. Wzrost liczby rejestracji nowych samochodów osobowych o 16% w 2024 roku oraz 19,5% w przypadku samochodów używanych tylko potwierdza tę tendencję.

W ofercie GAC znajdują się różnorodne submarki, w tym kompaktowe crossovery, przestronne SUV-y oraz luksusowe sedany. W Polsce wprowadzonych zostanie na początku trzy modele, które będą w pełni elektryczne. Jameel Motors planuje skoncentrować swoją działalność na dystrybucji marek Aion i Hyptec, a pierwsze pojazdy mają trafić do salonów w trzecim kwartale 2025 roku. Dalsze poszerzanie oferty również jest uwzględnione w planach firmy.

Rozwój ogólnopolskiej sieci dealerskiej, który ma zapewnić dostęp do samochodów marki GAC oraz kompleksowe wsparcie serwisowe, to kolejny ważny krok. Klienci będą mieli możliwość skorzystania z elastycznych opcji finansowania oraz dostosowanych rozwiązań flotowych, co ma na celu ułatwienie zakupu samochodów dla firm.

W Polsce debiutować będą modele GAC Aion V, Aion Y Plus oraz Hyptec HT. Każdy z tych samochodów elektrycznych będzie objęty 8-letnią gwarancją. Warto zwrócić uwagę, że na razie ceny tych samochodów nie zostały ujawnione.

GAC Aion V to crossover o sporych gabarytach, który osiąga moc 224 KM dzięki akumulatorowi o pojemności 75 kWh. Ten model jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w czasie 7,9 sekundy. Umożliwia to architektura 400V oraz moc ładowania wynosząca 180 kW, co pozwala na zwiększenie zasięgu o 370 km w zaledwie 15 minut. Producent deklaruje zasięg na poziomie 521 km według cyklu WLTP.

Model GAC Aion Y, o pudełkowatej sylwetce, jest wyposażony w silnik o mocy 201 KM, który napędza tylną oś. Akumulator o pojemności 63 kWh zapewnia zasięg na poziomie 410 km na jednym ładowaniu (wg WLTP), a przestronny bagażnik oferuje od 405 do 1200 litrów pojemności.

Z kolei GAC Hyptec HT, mierzący 5 metrów długości, przyciąga uwagę swoim wyglądem przypominającym Teslę Model Y sprzed liftingu oraz unikalnym rozwiązaniem w postaci unoszących się drzwi, jak w Tesli Model X. W podstawowej wersji auto napędza silnik o mocy 241 KM, a jego osiągnięcie prędkości 100 km/h zajmuje jedynie 6,8 sekundy. Dzięki technologii 400 V, model pozwala na szybkie ładowanie akumulatora dostępnego w różnych wariantach mocy, a zasięg najsłabszego wariantu wynosi 450 km w cyklu WLTP.

Warto zatem śledzić rozwój sytuacji oraz oferty, jaką Jameel Motors i GAC zamierzają zaprezentować na polskim rynku motoryzacyjnym.

Źródło: https://moto.pl/MotoPL/7,170318,31839397,wiecej-chinskich-aut-w-polsce-czas-na-marki-aion-i-hyptec.html

Inne popularne: