Hongqi – chińska marka luksusowych samochodów wkrótce na polskim rynku
Marka Hongqi, znana jako najstarszy i najbardziej prestiżowy producent luksusowych samochodów w Chinach, zadebiutuje na polskim rynku. Informację o tym zdarzeniu potwierdziło Asian Automotive Distribution Center (AADC), które będzie wyłącznym dystrybutorem marki w Polsce. Hongqi, co w języku chińskim oznacza „czerwona flaga”, ma długą historię, sięgającą 1958 roku. Początkowo pojazdy te były produkowane wyłącznie dla wysokich urzędników państwowych, stanowiąc symbol statusu w kraju.
Historia i nadzieje na przyszłość
Marka Hongqi należy do chińskiego koncernu FAW Group, który w 2022 roku wyprodukował ponad 3,2 miliona pojazdów w swoich 14 fabrykach. Z tego wyniku 411 tysięcy aut należało właśnie do marki Hongqi, które trafiły do 97 krajów na całym świecie. Dzięki temu doświadczeniu, marka może mieć solidne podstawy do rozwoju na europejskim i polskim rynku.
Oferta i strategia w Polsce
Hongqi planuje wprowadzenie do Polski całej gamy modeli wyposażonych w silniki spalinowe. Planowany start sprzedaży przewidziano na koniec drugiego kwartału 2025 roku, a do końca tego roku do kraju trafi około tysiąca samochodów. Na początku działalności AADC stworzy sieć sprzedaży składającą się z 10 punktów dealerskich zlokalizowanych w dużych aglomeracjach, które zapewnią odpowiednie zaplecze serwisowe oraz kompleksową obsługę posprzedażową.
Każdy z modeli Hongqi będzie oferowany z pięcioletnią gwarancją fabryczną, obejmującą do 150 tysięcy kilometrów. Co istotne, polityka cenowa marki ma na celu dostarczenie konkurencyjnej oferty w segmencie luksusowych samochodów, gdzie planowane jest oferowanie aut w pełnym wyposażeniu w cenach porównywalnych do podstawowych wersji pojazdów konkurencji.
Choć szczegółowe ceny nie zostały jeszcze ogłoszone, Hongqi z pewnością wzbudzi zainteresowanie zarówno miłośników motoryzacji, jak i klientów poszukujących wysokiej jakości luksusowych pojazdów na polskim rynku.