BMW prezentuje innowacyjne podejście do obsługi pojazdu na targach CES 2023
Podczas tegorocznych targów CES w Las Vegas, marka BMW zaprezentowała niemalże gotowy do produkcji wariant nowego systemu iDrive, który zrewolucjonizuje sposób interakcji z pojazdem. Kluczowym elementem tego systemu jest panoramiczny wyświetlacz, umiejscowiony w dolnej części przedniej szyby, który ma zadebiutować w modelu BMW Neue Klasse planowanym na sprzedaż pod koniec 2025 roku.
Nowa koncepcja obsługi BMW
Nowa koncepcja obsługi składa się z czterech głównych elementów. Najistotniejszym z nich jest już wspomniany BMW Panoramic Vision. To czarna powierzchnia, rozciągająca się między przednimi słupkami, wyświetlająca informacje widoczne dla wszystkich pasażerów pojazdu. Co ważne, kluczowe dane są prezentowane w linii wzroku kierowcy, co zwiększa komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy.
Innowacyjne wyświetlacze
Na wyższym poziomie, nad kierownicą, znajduje się opcjonalny wyświetlacz przezierny BMW 3D Head-Up, który może przesyłać istotne wskazówki nawigacyjne. Dodatkowo, w centralnej części kokpitu umieszczono ekran dotykowy, którego lokalizacja została dostosowana do ergonomicznych potrzeb kierowców. BMW umożliwia przenoszenie wybranych sześciu widżetów do panoramicznego wyświetlacza, co pozwala na łatwe dostosowanie wyświetlanych informacji.
Nowoczesna kierownica
Nie można zapomnieć o samym elemencie sterującym – kierownicy, która ma spłaszczony kształt i dodatkowe ramiona u góry. To innowacyjne podejście sprawia, że cały system wyświetlania informacji zyskał nowy wymiar. Wiele funkcji obsługiwanych jest za pomocą podświetlanych przycisków, które sygnalizują aktywność danej opcji, na przykład zielony przycisk służący do odbierania połączeń.
Intuicyjna interakcja z samochodem
Producent z Monachium zapewnia, że nowy system to udane połączenie tradycyjnych elementów sterujących z nowoczesnymi rozwiązaniami, obejmującymi dotykowe i głosowe sterowanie. BMW Panoramic iDrive wprowadza także nowy system operacyjny – BMW Operating System X. Innowacyjność i prostota użytkowania stanowią fundament tej technologii, która ma zostać zaimplementowana we wszystkich nowych modelach od końca 2025 roku, niezależnie od segmentu czy rodzaju napędu. Jako pierwszy nowy system zadebiutuje w modelu Neue Klasse.