Audi Sport wprowadza na rynek legendy wyścigowe: kultowe modele RS 5 DTM i R18 e-tron Quattro
Audi Sport, znane ze swojej długiej tradycji w motorsportach, ogłosiło utworzenie nowej dywizji o nazwie ’Racing Legends’, której celem jest sprzedaż wyjątkowych samochodów wyścigowych. Wśród pierwszych ofert znajdują się dwa niezwykle emocjonujące modele: RS 5 DTM oraz R18 e-tron Quattro.
RS 5 DTM – triumfator z 2015 roku
RS 5 o numerze podwozia 107 zadebiutował na torze podczas finału sezonu DTM w 2015 roku w Hockenheim, gdzie za kierownicą zasiadł dwukrotny mistrz, Timo Scheider. To jeden z ośmiu egzemplarzy, jakie Audi wyprodukowano dla zespołu fabrycznego tego samego roku. Samochód łączy w sobie w pełni węglową konstrukcję nadwozia oraz monokok z stalową klatką ochronną. Potężne silnik V8 o mocy 456 KM napędza tylne koła. Cechą charakterystyczną RS 5 DTM jest sześciobiegowa półautomatyczna skrzynia biegów, węglowe hamulce oraz aktywny tylny spojler, który można regulować w zakresie do 18 stopni, co zwiększa stabilność podczas przyspieszenia.
R18 e-tron Quattro – ikona wyścigów wytrzymałościowych
Drugim modelem, który znalazł się na liście legendarnych samochodów, jest R18 TDI, a zarazem pierwszy hybrydowy model Audi wystawiony do zawodów World Endurance Championship (WEC). R18 zdobył tytuły mistrza kierowców oraz producentów przez dwa lata z rzędu (2012, 2013) oraz triumfował w 24-godzinnych wyścigach Le Mans przez trzy sezony, od 2012 do 2014 roku. Podwozie 207 triumfowało na torze w Spa-Francorchamps w 2012 roku, uzyskując imponujące wyniki dzięki 3,7-litrowemu silnikowi V6 oraz dwóm hybrydowym generatorom 74 kW. Całkowita moc wynosi 720 KM, a moment obrotowy to 850 Nm, co czyni pojazd niezwykle dynamicznym, przy jednoczesnej wadze wynoszącej zaledwie 900 kg.
Przyszłość legend wyścigowych
Rolf Michl, dyrektor generalny Audi Sport, podkreślił, że wszystkie sprzedawane modele są odbudowywane z użyciem oryginalnych i zreformowanych części. W projektach często biorą także udział inżynierowie, którzy pracowali nad tymi samochodami w latach ich świetności. Współpraca z dawnymi twórcami z pewnością przyczyni się do zachowania autentyczności tych motocykli.
Pierwszy z dwóch oferowanych modeli ma być dostarczony latem. Audi planuje zapewnić kompleksową obsługę posprzedażową dla nabywców, obejmującą techniczne przeglądy oraz serwis części zamiennych, co przypomina program Corsa Clienti Ferrariego. Dla pasjonatów motoryzacji to unikalna okazja na zakup kawałka historii wyścigów i możliwość posiadania znakomitych osiągnięć Audi na wyścigowych torach.
Co więcej, pojawia się pytanie: który z wyścigowych modeli Audi powinien być sprzedany następny? Temat ten z pewnością wzbudzi wiele emocji wśród entuzjastów motoryzacji.