Alfa Romeo Junior Ibrida: Nowy model z możliwością jazdy na prąd przez połowę czasu

Nowa hybrydowa wersja Alfy Romeo Junior Ibrida zyskuje na popularności w Polsce, przyciągając uwagę kierowców swoją atrakcyjną ceną oraz innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi.

Alfa Romeo, znana z produkcji eleganckich i sportowych samochodów, rozszerza swoją ofertę o model Junior Ibrida. Nowa hybrydowa wersja, której moc wynosi 136 KM, jest nieco słabsza od elektrycznego wariantu Juniora, który generuje moc 156 KM, jednak ceną bije na głowę swoją elektryczną siostrę. Junior Ibrida kosztuje o ponad 43 tys. zł mniej, co czyni go bardziej dostępną opcją na rynku.

Włosi z dumą ogłaszają, że złożono już ponad 10 tys. zamówień na nowy model, co pokazuje dużą popularność Juniora, który został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Co ciekawe, zamówienia spływały jeszcze przed pierwszymi jazdami próbnymi, co świadczy o zaufaniu i zainteresowaniu klientów.

Technologia hybrydowa w Juniorze Ibridzie

Junior Ibrida to samochód z 48-woltową hybrydową konstrukcją, w której główną rolę odgrywa 3-cylindrowy silnik 1.2 Turbo o mocy 100 kW (136 KM), wspomagany przez jednostkę elektryczną generującą dodatkowe 21 kW (28,5 KM). Połączenie tych dwóch silników z dwusprzęgową skrzynią biegów ma dostarczać maksymalną efektywność jazdy.

Ciekawostką jest to, że Junior Ibrida potrafi poruszać się w trybie elektrycznym nawet przez 50% czasu w miejskich warunkach. Tryb zeroemisyjny uruchamia się nie tylko podczas parkowania czy wolnej jazdy, ale również przy większym obciążeniu, a nawet w trakcie rozpędzania do 150 km/h. Mimo że pojazd dysponuje małym akumulatorem o pojemności 0,89 kWh brutto, jego wydajność jest imponująca.

Ekonomia i cennik

Z perspektywy ekonomicznej, Alfa Romeo przewiduje średnie zużycie paliwa na poziomie 5,2 l/100 km, co w kontekście masy wynoszącej od 1305 kg można uznać za całkiem dobry wynik. Potencjalni nabywcy, którzy zdecydują się na model Junior Ibrida, powinni przygotować przynajmniej 129 tys. 600 zł na wersję podstawową. Istnieje również bardziej wyposażona odmiana Ibrida Speciale, jednak za nią trzeba zapłacić o 10 tys. zł więcej.

W wersji Speciale klienci otrzymują szereg dodatkowych funkcji, takich jak kamera cofania, system bezkluczykowego dostępu, tempomat adaptacyjny, a nawet system multimedialny z nawigacją. Te udogodnienia sprawiają, że, jak się wydaje, niewielu klientów zdecyduje się na tańszą wersję, zważywszy na korzyści, jakie oferuje bardziej rozwinięta konfiguracja.

Podsumowując, Alfa Romeo Junior Ibrida to model, który może przyciągnąć nowe pokolenie kierowców poszukujących zrównoważonego połączenia mocy, nowoczesnej technologii oraz atrakcyjnego designu. Jego hybrydowe serce obiecuje nie tylko ekonomię jazdy, ale także przyjemność z prowadzenia, co w przypadku tej legendarnej marki jest niezwykle istotne.

Źródło: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/alfa-romeo-junior-ibrida-juz-jest-nawet-przez-50-proc-czasu-moze-jezdzic-na-pradzie/5yqt9xd

Inne popularne: